Spørsmål og svar

Exuviance FAQ

Kan jeg bruke produkter med syrer hver dag?
Alle Exuviance-produktene er utviklet for å bygge opp huden og gjøre den mer motstandsdyktig. En del produkter inneholder syrer, andre ikke. Produktene med syrer som er ment for daglig bruk, er tilpasset nettopp dette. Mange av Exuviances produkter inneholder PHA, en type fruktsyrer som styrker hudbarrieren og ikke gir sensitivitet, og de kan med fordel brukes hver dag. Ved regelmessig bruk av produkter med AHA anbefaler vi å få personlig tilpassede råd for best resultat.

Jeg er veldig tørr og trenger et fett produkt. Hva skal jeg velge?
Kremene fra Exuviance er som oftest ikke oljebaserte. I stedet hjelper de huden med å dra nytte av de fuktbindende stoffene den har behov for. For en mer beskyttende sammensetning og en «fyldigere» følelse anbefaler vi Ultra Restorative Creme eller Total Correct HYDRATE.

Kan jeg bruke Exuviance-produktene om sommeren?
Ja, absolutt. Vi anbefaler alltid at du bruker solfaktor hver dag og nyter solen med fornuft. Dette er spesielt viktig hvis du bruker produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol. Alle dagprodukter fra Exuviance, også foundation, inneholder solfaktor, og ved behov kan du gjerne bruke Sheer Daily Protector SPF 50 i stedet for eller over din vanlige dagkrem. Vi anbefaler å unngå solen i noen dager eller opptil en uke etter AHA- eller retinolbehandling i salong.

Er Exuviance-produktene glutenfrie?
Exuviances produkter inneholder ikke gluten.

Må man bytte hudpleieserie av og til slik at huden ikke venner seg til den?
Det er en myte at huden «venner seg til» en bestemt type hudpleie slik at virkningen taper seg. Akkurat som resten av kroppen, har huden godt av å bli tilført enkelte typer stoffer daglig. Exuviance-produktene har ingredienser som huden har glede av hver dag. Hvis du opplever at «effekten» ikke er like god etter en stund, kan det bety at hudens tilstand har endret seg og at du bør oppdatere hudpleierutinen din. Huden vil tåle mer av for eksempel AHA-syre og retinol over tid, slik at du etter hvert kan bruke mer aktive produkter. Hudens behov kan også variere med årstidene, klimaet og alderen din. For å få vite hva akkurat din hud trenger, anbefaler vi at du spør en hudpleier om råd og veiledning.

Kan jeg bruke Exuviance når jeg er gravid og ammer?
Ja, men husk at huden kan bli mer følsom enn vanlig mens du er gravid og at du lettere kan få pigmentflekker. I tillegg er det noen stoffer gravide frarådes å bruke. Det gjør at du kanskje må forandre litt på hjemmerutinen og behandlingsprogrammet mens du er gravid, ved for eksempel å unngå altfor aktive stoffer og være ekstra nøye med å bruke solfaktor. Produkter og behandlinger med salisylsyre samt A-vitamin/retinol anbefales ikke under graviditet.

Kremen min «ruller». Hvorfor?
Noen kremer kan dessverre smuldre litt eller «rulle» på en del hudtyper. Det kan komme av for sjenerøs påføring, solfilteret eller den fuktighetsbevarende «filmen» som enkelte sammensetninger har, og er veldig individuelt. Vårt beste råd er å bruke mindre produkt og klappe det inn i huden. Noen ganger kan det hjelpe med et serum under.

Jeg har ekstremt følsom hud og reagerer lett. Er Exuviance virkelig noe for meg, eller er det for virksomt?
Exuviance er utviklet for å passe for alle hudtyper, også den mest følsomme. Produktene virker gjenoppbyggende og barrierestyrkende. Det finnes noen produkter med mer aktive ingredienser som f.eks. AHA og retinol for dem som ønsker og trenger det, men de aller fleste produktene i sortimentet har faktisk milde ingredienser, som f.eks. PHA, som ikke irriterer huden i det hele tatt, men derimot gir huden mer motstandskraft. Alle kan finne en hudpleierutine med Exuviance-produkter som passer for dem.

Kan jeg blande Exuviance-produktene med produkter fra andre merker?
Når det gjelder hudpleie med aktive ingredienser, anbefaler vi å bruke en rutine fra samme merke for å sikre at produktene fungerer godt sammen og at huden ikke over- eller feilbehandles. Hvis du vil kombinere produkter fra forskjellige merker, er det viktig å passe på at det ikke blir for mye av hver enkelt aktive ingrediens (f.eks. retinol, AHA eller BHA) når du bruker produktene sammen, og at trinnene i rutinen passer optimalt sammen.

Hva er forskjellen på produktene som selges på exuviance.no og i salongene og dem som selges hos f.eks. Skincity, LYKO og Kicks?
For å møte etterspørselen etter avansert hudpleie utenfor salong ble det lansert en separat serie rettet mot både fysiske butikker og nettbutikker som selger kosmetikk. Serien har noen av de samme produktene som den profesjonelle serien som kun selges i salong og på exuviance.no, men også mange unike produkter og herlige sammensetninger som er spesielt utviklet for butikksortimentet.

Er produktene fra Exuviance testet på dyr?
Dyreforsøk med hudpleie og ingredienser til hudpleie har vært forbudt i henhold EUs lovgivning siden 2013. Exuviance har aldri utført dyreforsøk eller gjort tester på dyr. Alle produkttester er gjort på frivillige mennesker eller ved hjelp av in vitro-modeller. NeoStrata Company, Inc., som står bak Exuviance, bruker bare ingredienser fra virksomheter som følger loven.

Kan emballasjen gjenvinnes?
Ja, de aller fleste forpakningene kan gjenvinnes og bør kildesorteres i samsvar med reglene som gjelder der du bor.


Behandlinger og salonger

Hvor kan jeg kjøpe Exuviance-produktene?
Exuviance Professionals originalprodukter selges kun hos utdannede hudpleiere og profesjonelle hudpleiesalonger samt på www.exuviance.no. Når du besøker en salong, gjøres en analyse av huden din og du får et personlig tilpasset hudpleieprogram med produkter og profesjonelle behandlinger. Her finner du din nærmeste salong. Exuviances butikkmerke fås hos et utvalg fysiske butikker og nettbutikker som har et litt annerledes sortiment.

Hvorfor bør jeg få behandling i salong?
Regelmessig behandling i salong gir huden din en mer intensiv effekt enn det du får på egen hånd med bare hudpleieprodukter. Produkter til hjemmebruk er en forlengelse av behandlingen i salong og hjelper til med å holde resultatene ved like mellom behandlingene. Med en profesjonell Exuviance-behandling får du en avansert «fornyelse» av huden med enten AHA- eller retinolpeeling.


Returer

Hvordan reklamerer jeg på en vare?
Reklamasjon av feil produkt skal gjøres så snart feilen på produktet oppdages og det kan anses som feil eller ikke-funksjonelt for tiltenkt formål. Eventuelle feil på en vare skal meddeles kundeservice snarest eller så snart feilen burde ha blitt oppdaget og innen rimelig tid. Les mer om reklamasjoner i kjøpsvilkårene våre.


Bestillinger

Hvordan kansellerer jeg en bestilling?
Hvis du vil slette/endre en gjennomført bestilling, må du kontakte kundeservice umiddelbart på telefon 22 42 77 77 (åpent hverdager kl. 8.30–17.00).

Frakt

Hvordan sporer jeg pakken min?
Når vi sender bestillingen din som postpakke, får du en egen e-post fra Postnord med kollinummer og sporingsinformasjon. Hvis forsendelsen går som brev, spores den ikke, men registreres først når den er levert i postkassen din eller hos nærmeste utleveringssted. Da vil du vanligvis få en SMS fra Postnord eller en hentelapp i postkassen.